Ahad, 14 November 2010

Akita jitensya koukai fukkastu (episod 1)

Dah banyak kali weekend dah, saya bgn lepas subuh dengan harapan dapat pergi jogging atau cycling. Nak jogging tu, memang tak dapek la.....maleh den nak belari. Tapi pergi cycling tu memang impian tuh.
Dulu masa duduk kat Akita dulu, dengan geng2 akita masa tu Apul, Rintik, Pabo, Kucai, Dalim dll selalu kitorang pergi touring basikal. Kadang2 naik beskal dari rumah pusing2 town akita masa malam, tak pun naik beskal pergi pantai, pergi pelabuhan, tak pun pergi main bola kat padang rumput yang terletak 40km dari umah. Jarak semua tu ada la dalam linkungan 50km ke bawah...rekod paling jauh kitorang pergi pun dari Akita Foreign Student House sampai ke Hirosaki. Yang tu pergi balik dalam 500km....basikal pun masing2 bukan touring bike ke, road bike ke, semua pakai mountain bike. ade yang mountain bike lekeh beli kat homecentre cam tesco tu, ada yang beskal canggih mcm GT ngan Giant. Tapi bila masuk taun ke 3 taun ke 4, memang takde masa sgt nak pergi tuoring dgn basikal sebab sebuk ngan study. So beskal tu jadik transportion untuk pergi kelas jek. Alih2 saya pun jual beskal GT avalanche saya kat junior saya, pastu sebelum balik mesia, saya beli beskal mongoose dari Boroi....tapi 4 hari sebelum sumbat barang dalam kontena, basikal tu kene curik...tensen...maka berakhirlah kesah saya dengan basikal. Cuma ada la bawak balik saki baki spare part beskal ke Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...