Sabtu, 5 Mei 2012

Semua nak meragam

Punye lama tak mengupdate blog...puncanye dr beberapa masalah teknikal yg buatkan no internet access plus alpha.
Mulanya macbook ni buat hal....tak boleh nak recharge bateri. Kalau bateri tak boleh nak recharge, bersamaan macbook tak boleh on bila bateri dah habis. Check kat google masalah ni, rupanye memang satu dunia ade masalah ngan bateri macbook. Problemnye samada bateri atau adaptor atau macbook hardware yg related ngan dua mende tuh. Dalam beberapa minggu jugak la terpaksa layan intenet kat blackberry wife (kat opis tak boleh main tenet sesuka hati). So lepas buat mcm2 intenet research, saya nak buat practical test pulak. Sy bawak macbook tu pegi autorized apple dealer, suruh diorg test macbook tu dengan adaptor n bateri lain. hasilnye dpt tau yg adaptor rosak....salah saya gak sebab 2 3 ari sebelom adaptor tu kong, saya biarkan adaptor tu on je walopon tak sambung ngan macbook. Melayang RM300 beli adaptor baru.
Nak jadik cerita, 2 3 minggu lepas, saya nampak semut buat sarang kat router ngan modem kat umah. hampeh...mentang2 la mende tu sentiasa on, panas...sedap la buat penempatan. Dah la semut api pulak tuh, terpaksa la cabut semua connection cables pastu gi halau semut keluar rumah. Bila pasang balik cables semua, sejak tu sampai pagi tadi, intenet ngan wireless kejap ada kejap takde.......walopon macbook dah boleh switch on, intenet pulak tak boleh access.
Pagi tadi lepas semayang subuh, terus buat bedah siasat unifi.....lepas tu lepas dah takde idea sgt, terus call unifi customer service....ikut semua yg representative tu ckp..cuba pc lain pun sama takde access..last2 dia pun kata, "saya pun tak tau la bang, kat sini nampak ok je. Abang cuba tuka cable pulak"...saya pun mengakhiri perbualan dengan dia. Tak salahkan dia sebab dia pun just customer service, pastu dia tgk dlm system je, bukannya nampak condition sini camne. Lepas je letak telepon, saya pun tuka port LAN utk unifi tv tu ke port lain..............terus intenet ok...........
selain tu, crv gemok tu pun nak buat hal. Suspension dok bunyik ngok ngek ngok ngek...pastu langgar lubang ke apa ke rasa keras je........xde mood dah rasanye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...