Isnin, 28 Februari 2011

myMetro | ‘Air mata’ pokok petai

myMetro | ‘Air mata’ pokok petai

nah...cerita pasal pokok petai menangis. Mesti kecoh kan kampung ni bila dapat tahu pasal pokok petai menangis. Kecoh mcm kat kampung saya dulu la masa kecik2 dulu. Pokok petai depan rumah atuk saya kat kelantan keluarkan air macam nih la. Kecoh gak la sampai keluar TV3. walopon penduduk kampung kecoh, atuk saya rilek je cakap takde mende pun tuh. Siapa buat kepercayaan sendiri, memang bangang la. Atuk saya ni pun kira cam tok lebai kampung gak la, so takde la yang nak buat tanggapan mengarut. Rupanya betul pun takde pape, rupenye rokok petai memang sifat dia camtu bila dah sampai saat dia nak mati. Bila pokok tu nak mati, air2 yang diserap dari tanah akan keluar ikut daun2.........(kalau tak silap saya sebab dia nak mati...ingat2 lupa la)

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...