Rabu, 3 Februari 2010

Zia dan CRV

zia dah berwajah baru...manakala CRV aku punye penutup angin tayar kene rembat....
2, 3 ari ni aku rasa tak sedap semacam je bila naik kereta...rasa macam tak cukup angin jek taya. rasanya baru je minggu lepas isi angin taya, takkan dah keluar balik?....semalam nak balik dari keje, aku tengok taya kereta dah kempis sikit. takpe, pagi besok masa nak gi keje baru isi angin taya, masa tu suhu sejuk sikit, baru la tak ralat pressure angin taya nanti. sampai rumah aku nengok zia dah jadik macam ni...
sudah...mak mertua dah tarah kepala zia. sekali tengok dah macam Kurin dalam cerita dragon ball
sama tak?
pagi ni masa nak isi angin taya, aku tengok penutup angin taya kereta aku hilang. ingatkan hilang satu jek, check semua taya....abih hilang! tinggal satu je tinggal
ini bukan terjatuh ke apa ke ni, ni sah orang curik nih. mungkin satu yang tinggal tu dia tak sempat nak curik pastu aku datang ke apa ke.......memang "#$%&&('(')''&$&'(...(tengah mencarut)...mungkin rim aku ni menarik perhatian diorg tapi susah nak curik sebab aku pakai lock nut, pastu kete aku tinggi, susah nak jeck. alih2 diorg amik penutup lobang angin tu je. patut ler kurang angin taya kete aku...c**** betul.
mungkin korang pikir, apekejadah ler nak bengang orang curik penutup lobang angin tu, pastu buat ape ler orang tu curik penutup tu. ha..meh tengok rupa penutup tuh...
1. tgk rupa penutup tu. lain dari penutup lain. pastu material dia pun lain. penutup tu memang jenih yang mahal punye....

2. tengok apa tulih kat penutup tu...."RAYS"...brand gempak tu. mana korang nak carik penutup angin taya macam tu. aku dapat dulu sekali ngan rim masa beli rim kat jepun dulu...susah nak carik kat mesia dah.
macammana buleh hilang?
aku dah pakai rim ni kat mesia dah 3 tahun kot. takde masalah walopon kereta lama aku penah kene pecah masuk, orang curik seat ngan steering. tapi rim still macam tu...cuma kali ni aku letak rim tu kat kereta CRV. pastu kebetulan dalam seminggu ni aku parking kereta kat luar rumah sebab halaman rumah tgh renovate. masa tu si pencuri ***** ni mencurik penutup tuh. mula mula memang ler curik penutup tuh sebab tak dapat curik rim..mana tau malam ni diorg datang bawak jeck besar, pegi jeck kete cucu. pagi esok aku nak pegi keje tgk kereta tak ada rim...ha nak buat came masa tu?bengang betullah ngan rakyat mesia sekarang ni...masa kecik2 orang suruh belaja betul2, tak nak. gi nyorok belakang sekolah hisap rokok. bila dah besar, tak leh nak carik keje, pastu mimpi nak pakai kete best2....tu yang pegi curik kete orang, pecah kete orang, rompak orang, ragut sana ragut sini.........semua ni orang atasan punye pasal la ni. kalo taraf hidup negara berpatutan dengan sosioekonomi rakyat, takdenye jadik mende2 camni...takdenye jumpa engineer keje sampingan jual dadah (cerita benar)....stupid

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...