Rabu, 7 April 2010

Nak tukau taya lah...

Bunyik bawah kereta yang menyakitkan hati saya masih ada lagi. Ni semua sebab tersilap menggunakan tayar nipis sebelom nih. Tayar dah tukar ke yang lebih tebal, tapi yang bunyik tu still tak repair lagi, so ada ler keluar bunyik tu kadang-kadang. Sakit ati gak woo......

so, saya telah buat keputusan..weekend ni pasang balik taya jyunsei (standard) sementara nak setelkan bunyik bawah kereta tuh. Sebab-sebab nak tukar tu, satu sebab taya jyunsei boleh terima impak kuat dari perjalanan, so kuranglah pressure kepada punca bunyik tu. Satu lagi sebab pomen saya ni yang suruh tukar ke taya jyunsei dulu, so kalau saya antar kereta kat dia dengan taya tak tukau...bising lak mamat tuh. Walopon dia tu bukan sebangsa, dan dia muda....tapi mulut becok macam makcik bangsa kita hehe......
cuma masalah skang, camne nak tukar taya CRV?kalau buat kat kedai diorang pakai mesin angkat kete tuh. Kalau saya nak buat kat rumah, kene lah pakai jack. Nak pakai jack, CRV ni dah ler tinggi melampai..tak macam kereta sedan yang rendah...buleh ker pakai jack? tapi kat belakang crv tu dah tersedia jack, cuba je la buat...kalu tak buleh...suruh pomen tu tukau ler
Pastu lak, lepas tukar taya jyunsei...advan RG ni saya nak campak mana?letak kat rumah kang, pak mertua bising..letak umah kakak lak, takut kene curik......kene pikir la pulak nih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...