Selasa, 13 April 2010

DURXX.....

Pagi ni saya datang kerja bawak kenari mama, sebab mama suruh repair aircond kenari tu yang langsung tak sejuk. Pagi ni saya memandu dalam keadaan macam sauna...dah ler jalan jem teruk, aircond pulak dok hembus angin panas.....tengah dok menahan dugaan, lalu depan angkasapuri, ternampak kelibat zarul bersama altezza birunya sedang tersangkut kat jem...saya pun tanpa segan silu buat aksi bahaya potong depan dia...pastu bermula aktiviti sms kitorang sampai ler kat opis. hilang sikit pemikiran pasal aircond yang tak sejuk nih...
Keluar rumah pagi tadi saya singgah isi minyak kereta. pastu ternampak la sesuatu yang selalu ada kat mana2 kaunter kedai 24jam sekarang nih. terus saya teringat satu kesah yang terjadi kepada 2 minggu lepas....

Masa tu hari jumaat malam, saya satu family tengah dalam perjalanan balik ke Melaka. Kami singgah kat Esso Bangi untuk isi minyak. Saya masuk dalam kedai nak bayar minyak, masa tu ada la beberapa orang tengah berbaris tunggu giliran urusan kat kaunter. Depan sekali ada sorang nyonya nih, belakang dia ada 3 orang wanita sekawan, dan saya berada di belakang 3 sekawan wanita nih. Tengok gaya 3 sekawan tu macam budak2 unibesiti lagi ler..pakai lawa2 bertudung labuh. Masa saya sampai kat kaunter beratur belakang diorang, diorang tak perasan kot...masing2 dok tergelak-gelak seronok. kawan yang paling kiri sekali memegang kamera yang dah siap ON, tunggu masa nak amik gambar.

"cepat lah aina (bukan nama sebenar)...."desak kawan yang pegang kamera sambil memandang kawan paling kanan sambil tergelak-gelak.

"tak mo lah"...balas kawan kanan sambil gelak.

pastu kawan kanan tu ternampak saya, terus hilang gelak dia...just senyum kambing jek...kawan yang tengah bersama kawan kiri yang pegang kamera tu makin galak gelak diorang. Saya fikir fiorang mungkin nak amik gambar dengan pelayan kaunter tu kot sebab pelayan kaunter tu pun nampak sebaya ngan diorang..kot2 kawan diorang ke. Pastu kawan yang kiri tu pun terus memujuk kawan kanan tuh. Kawan kanan tu macam buat tak layan jek. Kawan tengah ni pun dok tergelak sama. Tengah dia dok tergelak tuh, dia paling belakang dan ternampak saya...automatjk macam ada suis dia terus senyum kambing gak.....pada firasat saya masa tu, lumrah lah kot wanita bila perasan kehadiran lelaki di keliling, terus jadik sopan......

Sekali kawan kiri tu gerakkan tangan dia, pastu amik gambar mende nih yang bersusun kat kaunter..

Dalam hati saya dah gelak guling-guling dah, tapi luaran still kene bergaya macho la...dah kawen la katakan, kene ler bagi nampak biasa. Saya buat2 tak tau...Lepas dia amik gambar tuh, dia bukan main seronok tergelak..kawan2 dia yang 2 orang tu senyum kambing jek. Pastu kawan yang amik gambar tu paling belakang nampak saya, terus dia jadik patung..terdiam.....kebetulan sampai turn dia untuk urusan kat kaunter. Diorang baya minyak kete pastu saya terdengar diorang tanya arah kat pelayan kaunter tuh...diorang tengah carik tempat ceramah agama..diorang tak jumpa tempat tu.....bila diorang dah abis urusan, diorang lalu belakang saya..terdengar saya kawan yang amik gambar tu kata...

"malu giler aku wehh....apsal tak bgtau"....katanya sambil ketawa...member2 dia yang lain semua gelak sakan. sambil diorang pergi carik jajan nak beli.

sampai saya dah abih urusan kat kaunter pun still dengar diorang dok tergelak. Pastu kebetulan pulak, kereta diorang parking sebelah pam saya jugak....sampai la saya blah dari tempat tu saya dok dengar gelak..pok..pek..bla..pok.. pek..kahkah..pok..pekk....dalam hati saya..."aih, budak2 nih"...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...