Jumaat, 2 April 2010

Zia Zaara demam

Hari Selasa lepas kitorang seisi rumah berjaya detect yang zia demam. Hari Rabu, mama zia amik cuti sebab nak jaga zia yang demam kat rumah. Rabu malam Khamis, demam zia makin teruk....hari khamis, mama zia pergi kerja, saya pulak ambik cuti bawak zia pergi jumpa pakar kanak-kanak. Sekali jawapan dari doktor yang membulatkan mata saya...."Tanda-tanda pada dia ini sama dengan denggi...".................DENGGI?! mak aih, terus saya cuak. Dah ler baru je keluar berita pasal untuk tahun ni saja dah ramai mati sebab denggi. Tapi doktor tak boleh sahkan lagi, doktor suruh tunggu hari ke-empat (iaitu hari ni) untuk pastikan dia perlu dibuat ujian darah atau tidak. Sementara itu doktor bagi antibiotik kuat untuk zia. Pagi ni saya bangun tido, badan zia tak panas sangat, tapi untuk make sure dia ok, mama zia ambik cuti jaga zia kat rumah. Petang ni nak bawak zia jumpa doktor katanya....saya standby kat opis je lah. Kalau ada pape karang, terpaksa lah fast n furious sampai rumah.....moga-moga selamat, amiinn.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...