Ahad, 18 April 2010

Tirai CRV

Bangun pagi subuh cam biasa, pastu tak tau nak buat apa...melepak kat dapor sampai kul 9..pastu basuh kete CRV (bilas je pun dengan air)..pastu pasang tirai kat cermin penumpang belakang CRV. Tirai tu saya beli kat ACE Hardware kat Jaya 33 dengan harga RM60. Kalau beli barang lebih RM50 kat Ace Hardware sini, buleh dapat valet parking free....memang tak dilepaskan ler masa pergi Jaya 33 sebab nak beli tirai tuh, guna parking valet tuh........
Masa nak lekatkan rail tirai tuh, tak gheti la pulak saya..manual cara pemasangan pulak dalam bahasa mandarin..memang tak paham ler..kat rail tuh dah sedia satu double tape panjang..saya lekatkan cam biasa kat tepi tingkap belakang tapi tak melekat langsung. pastu dok belek perkasan yang dia bagi, ada kain lap alkohol kecik.....(wah ini pun ada bagi ke?)..gunanya untuk lap permukaan supaya bersih...pastu saya lap, tampal balik rail...tak melekat jugak. pastu dalam kotak perkakas dia, ada satu mende macam gam kuat..guna gam kot...saya pun amik gam tu letak kat rail, tampal..............hampeh, gam tu pulak amik masa lama nak keras....bila dah agak2 nak keras, rasa tak pueh hati.....saya masuk rumah amik stapler,,,staple terus rail tu abih cite.......pastu pasang la kain curtain dia...kat sebelah cermin lagi satu pulak, kat double tape tu, saya letak gam gajah siap2...tampal kat tempatnya, tak sampai seminit saya terus staple rail2 tuh..siapa yang tengok rupa rail tu mesti kutuk tak hengat la buruk dia....tapi nak buat camno, mende tak nak melekat.......nanti bila2 kang saya update gambar tirai yang saya beli...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...