Ahad, 14 November 2010

Akita jitensya koukai fukkatsu (episod 3)

Sabtu, 13/Nov/2010....saya bgn pagi dengan bersemangat untuk memulakan projek basikal guna basikal pak mertua. Mama lak kene keje aritu....lepas clearkan barang2 kenduri minggu lepas. Zia ngan zahirah pun dah tido, saya pun bawak basikal pak mertua keluar letak bawah porch. Pastu bawak keluar semua perkakas basikal yang saya ada letak sekali. Lepas belek2 barang, saya blur sbb tak tau nak tukar shifter. Kalau barang lain buleh bukak pasang sendiri, tapi shifter ni tak gheti sikit. Pastu saya pun call Apul tanye kot2 dia buleh buat..pastu dia kata dia pun tak gheti. Kat basikal lama dia dulu dia suruh kedai buatkan. Ade tools khas bla bla....
Pastu saya pun terus bukak rim depan basikal tuh, sumbat basikal dalam kenari sbb nak bawak pegi kedai. Terpaksa la bawak kenari sebab mama bawak CRV. Saya lak tak tau mana kedai basikal kat area cheras nih, tgk kat intenet pun kat area kajang yang paling dekat. Pastu saya teringat, kat ngan opis mama kat wangsa maju sana ada satu kedai basikal. So alang2 nak pergi sana, buleh la bawak Zia sekali, buleh jumpa mama. Lepas tunggu Zia bgn tido, barang2 pun dah siap, terus saya ngan Zia gerak pergi wangsa maju. Sblm pegi opis mama, saya singgah kedai basikal kat wangsa melawati tu jap....ramai orang la pulak, bila tanye tokey, dia kata hari tu tak leh nak buat, kalau hari biasa buleh....pastu saya pun blah dengan kekecewaan. Singgah opis mama, drop Zia pastu pergi pusing area Sri rampai ngan wangsa maju carik kedai basikal lain.......tp tak jumpa. lepas dah bosan, sy pun pegi amik zia dr mama balik, pastu kitorang gerak balik umah. Bila dah kat umah, saya ingat utk temporary ni pakai je la dulu shifer 'dasai' basikal proton tuh, yang lain tukar je la kan. Sekali bila saya tanggalkan handle basikal tuh, baru saya perasan yang handle tu memang satu set ngan fork. Maknanye kalau nak tukar handle ngan stem, kene tukar fork sekali. Sudah....nak kene carik fork la pulak. Dgn kecewa sekali lagi, terus saya pegi simpan basikal tuh.
Mlm tu lepas fikir2 balik, memang la harga fork tu mahal. Yang brand ok sket pun harga dah RM200 lebih...tambah2 sket dah buleh beli basikal lain.....hmm......last2 pikir, xpe la. beli je la fork pastu set up balik basikal tuh. Maka sepanjang malam tu saya dok search kat intenet carik fork.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...